lördag, november 07, 2009

Jag vill ha vovve

Jag och Andreas (japp, Halli har faktiskt ett normalt namn också!) var på hundpromenad idag, i ca 1½ timme. Men inte var det vår hund inte, även om det gärna hade fått vara det. Jag ska börja promenera en hund nu framöver, en schäferblandning på snart två år som är oerhört snäll och lätthanterlig. Och eftersom jag och Andreas (ja visst känns det ovant??) redan hade planerat att ta en långpromenad idag, så passade vi på att fråga om hunden behövde sig en runda den också. Det blev att vi gick till DollarStore (som hade stängt) och tillbaka. Det var behagligt väder att promenera i faktiskt - snötäckt mark, det var inte så varmt att snön smälte till slask, men inte heller så kallt att man frös om händer och fötter. Och så sällskap av en fin pojkvän och en fin hund, kan inte bli mycket bättre än så.

Ändå längtar jag lite grann tills när det blir ordentlig vinter och riktigt kallt! Är det inte mysigt att gå ut och mötas av kall vinterluft och stora snöflingor som sakta dalar ner från skyn, se ett vitt landskap sträcka sig ut i oändligheten, och man är sådär ordentligt påpälsad att man känner sig som en michelingubbe? Det ska vara kängor, vantar, termobyxor, dunjacka, halsduk och en riktigt varm och skön mössa på toppen! (själv kör jag med pälsmössa) Det ska gärna finnas lite trevligt sällskap och en termos varm choklad med i bilden också ^^ Det kallar jag en perfekt vinterdag det! =)

2 kommentarer: