måndag, augusti 04, 2014

Sjung för livet!

Jag är otålig. Jag vill börja sjunga i kören, nu på en gång!
Jag insåg inte hur mycket jag har saknat att sjunga förrän jag stod där i körledarens vardagsrum och lät höga toner flöda.

Att provsjunga gav mig en stor kick! Ingen har någonsin testat min röstkapacitet på sättet han gjorde, och som det gick sedan! Sången var kraftfull och tonsäker även när vi kom upp i högre tonarter, det lät nästa proffsigt!
Jag imponerade på både mig själv, Merlin och sist men inte minst allt - på körledaren.

Jag har alltid tyckt om att sjunga och ansett att jag har en hyfsad sångröst, åtminstone "över medel". Men att få höra från en utomstående och dessutom oerhört kunnig person att man "utan tvekan har en bra sångröst", det kändes underbart! Sedan dess har jag varit rätt så mallig över det och sjungit mer än tidigare.

Längtar tills i september då träningarna startar! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar