fredag, augusti 01, 2014

Just nu


  • Anställningen på sommarjobbet lider mot sitt slut och jag har nyligen fått besked om att jag inte kommer att kunna jobba kvar under hösten. Vad göra nu? Jag vill ju jobba parallellt med mina studier det kommande året, för att på så sätt förhoppningsvis slippa ta studielån. Idag sökte jag jobb på de två bensinmackarna som ligger precis här i närheten. Ska nosa reda på några fler passande ställen satt söka jobb på. Håller tummarna! Detta blir första gången jag är arbetslös i hela mitt liv, och jag hoppas att det inte varar särskilt länge. Är medlem i Handels och därigenom även A-kassan, så jag får vända mig till dem ifall det inte skulle nappa.
  • Var och provsjöng för en körledare förra veckan, och det gick SKITBRA! I september kör de igång med körsångträning en gång i veckan, det ska bli spännande! Att stå framför en kunnig person och verkligen få ta i med rösten och bli testad för att se vad pipan går för, och sedan få höra att man faktiskt har en riktigt bra sångröst - det var underbart roligt! Jag är grymt mallig över detta, så allmänheten får ursäkta ifall jag skryter lite för mycket om min enastående sångröst ;)
  • Jag funderar även på att starta eget som hundrastare/-passare. Det är mycket jag måste ta reda på innan det kan bli av, det finns många frågor som ska besvaras för att jag ska få full koll på hur det fungerar att starta upp och ta hand om en verksamhet. Bokföring har jag exempelvis inte den minsta koll på. Bör jag ansluta mig till Rasta Hunden eller köra helt på egen hand? Hur ska jag prissätta min tjänster och hur ska jag lägga upp mitt arbete på bästa sätt? Jag ska rota i detta under de kommande veckorna, så får vise var jag hamnar i slutändan...
  • Hundskötarutbildningen är slut, men jag ska slutföra min praktik under vecka 33 och 34. I september har jag tenta i hundsjukvårdskursen. Måste anmäla mig till den och förbereda mig ordentligt, den omfattar ju ett helt års distansstudier.
  • På måndag fyller skönheten Tindra hela 7 år! Hur bör detta firas?
Inte den mest smickrande bilden på henne... Men fin är hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar