tisdag, december 01, 2009

Ny månad, ny årstid!

När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret vid halv sex i morse så hade det blivit vinter hux flux! Som över en natt (bokstavligt talat) hade det slagit om från blött, och plusgrader till en decimeter snö och vinterkyla. Skiftet mellan november och december blev skiftet mellan höst och vinter. Jag blev glad ^^

Den korta promenaden till bussen var fin. Jag var nästan först att promenera över gården denna morgon, det kändes nästan synd att förstöra det orörda snötäcket på marken. Hoppas det inte smälter bort nu när det äntligen har kommit =/

Imorgon ska Sara hjälpa mig att baka! Det ska bli så kul, vi ska baka peppisar, mintkyssar, havreflarn och smörkola. Yummy! ^^
Det ska jag bjuda mina kalasgäster på , och så ska jag spara en del till nyår också =)

1 kommentar:

  1. Det var faktiskt ganska skönt att vintern kom, även om jag hatar snö. Blev så mycket ljusare :D

    SvaraRadera