onsdag, februari 13, 2013

Mycket i skallen

Jag har skrivit en att-göra-lista.
Den har för tillfället 17 punkter.

Varje punkt är någonting som jag måste komma ihåg att göra.
Viktiga samtal att ringa, saker som ska kollas upp, händelser som det ska fixas förberedelser inför, problem som ska lösas.

Jag kämpar fortfarande med övningskörning. Inte så att jag är ute och kör dagarna i ända utan framgång och utan hopp, utan snarare så att det sällan blir av. Min motivation har börjat sjunka igen, eftersom tiden inte räcker till just nu och det känns som att det kommer att ta ytterligare ett tag innan det blir något körkort för min del.

Jag ska flytta inom kort. Jag flyttar inom Luleå, men till en annan del av stan. Jag och Tindra kommer att få hela 74 kvm att bo på, att jämföra med våra nuvarande 42 kvm.
Jag oroar mig för hur det kommer att bli med Tindras rastning och tillgång till sällskap under mina längre arbetsdagar. Jag kan inte förvänta mig eller kräva att min pojkvän ska ta hand om henne så fort jag inte kan, det är svårt att hitta privatpersoner som kan ställa upp och hjälpa till med hundpassning regelbundet, och de hunddagis som finns är antingen fullbelagda eller ligger för långt bort. Med "för långt bort" menas i mitt fall, "inte i mitt bostadsområde eller på vägen till jobbet" eftersom jag inte har möjlighet att skjutsa pälshögen någonstans =/
Min pojkvän är jättesnäll och ställer upp ifall det verkligen behövs, men det är inte hans hund så han har ingen skyldighet att hjälpa till utan gör det för Tindras och min skull.

Jag har annonserat i hundrelaterade grupper på facebook om att jag söker regelbunden hundpassningshjälp till Tindra när vi har flyttat. Jag hoppas att jag får napp =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar