lördag, februari 20, 2010

Luleå-Kalix-Oulu-Kalix-Luleå





GOSH vad kul det var att se Machinae live igen igår, efter 1 ½ år sedan sist! :D

Resan till Oulu - dyr, dålig middag på Rajalla, kallt i bilen, men bra musik i högtalarna räddade oss! Svårt att hitta till giget. Förbannade gator i Oulu som är enkelriktade allihop! Blir ju som en labyrint att köra omkring och försöka hitta en väg som leder en åt rätt håll >.< style="font-style: italic; color: rgb(255, 102, 0);">Reflexion var de som höll måttet, värt att kolla in för er som är på jakt efter ny, bra musik att lyssna på.

Machinae Supremacy var grymma, såklart, och mina favoriter bland låtarna denna afton var "Reanimator" och "Gimme Gimme". Reanimator har varit en favorit sedan Redeemer släpptes, och Gimme Gimme gjorde sig ruskigt bra live med sin enkla refrängtext (upprepa samma ord massa gånger) och hoppvänliga tempo =) Publiken var bra, med på noterna, energiska och sjöng med bra. Min uppfattning var dock att de kunde mer av de nyare (Overworld) än de äldre (Redeemer) låttexterna. Ett annat plus i kanten var att min tatuering fick lite välförtjänt uppmärksamhet bland alla de finska MaSu-fansen.

Hemresa - bilresa mitt i natten i en ännu kallare bil. Hem till Andreas föräldrar i Kalix för övernattning, Anton släppte av oss och körde hem till sig. Ankomsttid: strax efter kl 3. Nattmacka, sängen.

Fick ett samtal från Gordon idag, den enda i bandet jag inte hann få ett ord med igår efter spelningen. Det resulterade i att jag en stund senare blev upplockad i Kalix, åkte med Machinae-grabbarna i turnébussen till Luleå och blev avsläppt hemma. Jag fick trevligt sällskap och gott om plats hela vägen hem, istället för att sitta på en trång buss, ensam, i en lång timme. Tack för skjutsen! =)

Och tack Anton för att du ställde upp och körde hela vägen till och från Oulu, dryga 40 mil fram och tillbaka!

Det här blev ju en bra start på helgen! ;)

2 kommentarer:

  1. GAAAAAAD!
    Jag verkligen önskar att jag hade kunnat hänga på! Jag kan nästan Oulu också, har varit där en miljard gånger som liten för att jag ar släkt där :D

    Appropå spel!
    Dragon Age är helt perfekt att testa på. Grymt skoj! Jag tror även att Final Fantasy kan vara något. Måste nästan locka dig hit någongång vid tillfälle på en spelkväll eller något.
    Här finns det spel så att det räcker och blir över, i alla format och åldrar :D

    Jag är tacksam för att du nämnde mig med tanke på loggan :D
    Har gjort en till logga aldeles nyligen till min Alexanders band:
    http://myspace.com/dustydmnds

    Nog kan jag säkert greja en textlogga =)

    SvaraRadera
  2. Och jag hade så gärna haft dig med dit! :D Det var skoj, men kallt ^^
    Nästa gång... ;)

    Spännande att se vad du kan hitta på för nåt snyggt :)

    SvaraRadera